Persberichten

Baby- en peuterwinkel groeit tot 195 miljoen euro
De Europees werkende webwinkel Windeln.de, die baby- en peuterproducten verkoopt, zag de omzet in 2016 met 21 procent groeien tot 195 miljoen euro. Het beursgenoteerde bedrijf denkt in 2019 kostendekkend te opereren. Lees hier het hele bericht.

Bonje bij Bugaboo
De twee oprichters van het Nederlandse miljoenenbedrijf Bugaboo, Max Barenbrug en zijn zwager Eduard Zanen, vechten elkaar de hippe kinderwagenfabriek uit. Lees hier het bericht.

Bugaboo heeft een nieuw bedrijfsmodel

Zeg je Bugaboo, dan zeg je kinderwagens. Dat moet veranderen met het afgelopen najaar geïntroduceerde bagagesysteem Bugaboo Boxer. Op het eerste oog alleen een nieuw product voor een nieuwe doelgroep. Intern is er echter heel wat meer veranderd: een nieuw bedrijfsmodel en een digitale transformatie. Lees hier het hele bericht.

Van digitale droom naar werkelijkheid: een interview met Hans Koelstra (Trigion)
Digitale transformaties staan hoog op de agenda van bedrijven. De markt evolueert rap, achterblijven op de concurrentie is geen optie. Dit maakt dat er, meer dan ooit, behoefte is aan een CTO die een heldere visie heeft op de impact van (digitale) technologieën en de digitalisering van bedrijfsprocessen op mens, bedrijf en maatschappij en in staat is om een cultuurverandering te realiseren. Lees het bericht van Josephine Sanders, Research Consultant bij Perca Search B.V., hier.

Regts Professional draagt mobiele beveiligingstak over aan Kooi Security
De groothandel voor bouw en industrie, Regts Professional, heeft uit strategische overwegingen besloten om Camdock aan Kooi Security over te dragen. Lees het bericht hier.

BabyPlanet heeft een nieuwe webshop
Onlangs is de nieuwe site van BabyPlanet live gegaan. Een Magento 2 shop die het levenslicht ziet! Lees hier het blog van Guapa of bezoek de nieuwe website van BabyPlanet hier.

Nederland stemt op Baby Innovation Award 2017
Vanaf 12 december staan op www.babyinnovationaward.nl de digitale stembussen klaar voor stemmend Nederland. Welke producten worden de meest innovatieve babyproducten van het jaar 2017? Op de Negenmaandenbeurs in februari is het bekend. Lees hier het hele persbericht.

BabyPlanet koopt kavel van de gemeente Smallingerland
BabyPlanet heeft een braakliggend bouwkavel aan de Martin Luther King Boulevard in Drachten gekocht van de gemeente Smallingerland. Bij de ontwikkeling van de meubelboulevard in de jaren '90 was speciaal ruimte gemaakt voor een 'losse' ontwikkeling op de kop van het gebouw. Lees hier het hele bericht.

Nieuwe 'White List' voor babyproducten
De World Green Organisation (WGO) lanceert Hong Kong's eerste 'White List' van babyproducten met een hogere veiligheidsstandaard. Lees het Engelstalige persbericht hier.

Jurydag Baby Innovation Award 2017

De jury heeft punten toegekend aan alle ingestuurd producten voor de jaarlijkse verkiezing van de Baby Innovation Award. De jury bestaat dit jaar uit vertegenwoordigers van VeiligheidNL, TNO, Consumentenbond, een ontwerpbureau, een persbureau, Fabulous Mama en een grote retailketen. De producten voor baby en kind worden ingedeeld in de categorieën: Mobility, Travel & Safety, Care, Feeding, Furniture & Decoration, Toys & Gifts en de Green Award. Lees hier het hele nieuwsbericht met een overzicht van alle babyproducten die voor de Baby Innovation Award in aanmerking komen.

Winnaars EY Entrepreneur Of The Year 2016 zijn bekend
Pieter Zwart van Coolblue en Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager zijn gekozen tot EY Entrepreneur Of The Year 2016 en EY Emerging Entrepreneur Of The Year 2016. Lees hier het hele persbericht. De Entrepreneur Of The Year award is de meest prestigieuze verkiezing ter wereld voor succesvolle ondernemers. De EY Entrepreneur Of The Year award wordt jaarlijks in ruim zestig landen uitgereikt. De verkiezing is bedoeld om succesvol ondernemerschap te belonen en zichtbaar te maken, zodat deze succesvolle ondernemers anderen kunnen inspireren en motiveren met hun visie, passie, overtuiging en excellent leiderschap. Jumbo Supermarkten won dit jaar de Family Business Legacy Award 2016. De EY Family Business Legacy Award wordt wereldwijd uitgereikt aan succesvolle familiebedrijven. De winnaar wordt lid van het wereldwijde Family Business Network en neemt deel aan het exclusieve Family Business Summit in Monaco tijdens EY World Entrepreneur Of The Year.

Jollein uit Assen genomineerd voor Drentse onderneming van het jaar 2016
Sinds 1973 is Smits Assen B.V. een succesvolle onderneming in babykamertextiel en -accessoires. Onder de merknaam Jollein ontwerpt zij elk jaar nieuwe collecties met hippe, trendy dessins voor: hoeslakens, dekens, lakens, overtrekken, slaapzakken, boxkleden, boxopbergzakken, badcapes, slabben, hydrofiel producten, voedingskussens, sluiers, klamboes, fauteuils en nog veel meer. Lees hier het hele bericht. De andere genomineerden zijn: Almed Assembling en Packiging uit Hoogeveen, Apollo Groep uit Coevorden, De Groot Installatiegroep uit Emmen, De ZorgZaak uit Hoogeveen, InterStage BV uit Meppel en Wildlands Adventure Zoo uit Emmen.

Blokker Holding zet vaart achter omnichannel-strategie
Blokker Holding zit midden in een grote transformatie die de verschillende iconische merken van het retailconcern waaronder Blokker, Leen Bakker, Intertoys en Xenos weer toekomstbestendig moet maken. De winkelketens moeten concurrerender worden zowel in de winkelstraat als online.Volgens Jeroen Visser, sinds 2014 CFO van Blokker Holding, wordt hard gewerkt aan supply chain management, e-commerce en e-fulfilment en systemen en processen die realtime inzicht geven in de financiële en commerciële status van het bedrijf en de bedrijfsonderdelen. Lees hier het hele bericht.

BabyPlanet Drachten gaat verhuizen
De nieuwe winkel op de Martin Luther Kingsingel gaat op dinsdag 15 november open. Lees hier het hele verhuisbericht.

Nieuwe records Kind und Jugend beurs in Keulen
De internationale Kind und Jugend beurs 2016 breekt alle records in bezoekers en deelnemers. Lees hier het hele persbericht.

Koelstra Website
Begin september 2016 is de nieuwe website van Koelstra online gegaan. Na de overname van Koelstra door Atelier 49 (Bébé-Jou) is besloten niet verder te gaan met de online shop maar met een website gericht op informatie en imago. De nieuwe pay-off is: Koelstra, Enjoy The Original. Bekijk hier de website.

Sterrenavond bij BabyPlanet
Voor de derde keer op rij organiseert BabyPlanet op 5 oktober aanstaande de succesvolle Sterrenavond. Het event vindt plaats in alle babywinkels van BabyPlanet. Lees het nieuwsbericht hier.

Trigion stelt directeur Integrale Veiligheid aan
Met ingang van 15 augustus 2016 start Hans Koelstra als directeur Integrale Veiligheid bij beveiligingsorganisatie Trigion. De organisatie geeft daarmee invulling aan een nieuwe positie binnen haar directie, die is ontstaan als gevolg van een strategische herijking. Met de aanstelling van Koelstra verwacht Trigion haar positie als dé toonaangevende partner in veiligheid verder te verstevigen. Lees het nieuwsbericht hier.

Met Guapa Samen Bouwen Aan Succes
Als organisatie doe je “natuurlijk” veel aan klanttevredenheid, niet omdat dit moet van alle geleerden maar omdat je weet dat relaties die je hebt met je klanten een belangrijk onderdeel zijn van het succes van je organisatie. Daarom is het des te leuker om eens te lezen over wat een klant of ambassadeur over jou en je organisatie verteld. Jan Arend Koelstra heeft ons verrast in zijn blog en heeft zijn kijk op Guapa geventileerd, ben je benieuwd? Lees het nieuwsbericht hier.

Het nieuwe Guapa ontwaakt als een Fenix
Uit de as van de twee bedrijven Guapa Media en 360 E-commerce wordt het nieuwe Guapa voorgesteld. Ze hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan de interne processen en stil gestaan bij de nieuwe visie en strategie. Bij het “nieuwe” Guapa hoort natuurlijk een nieuwe website. Lees hier het hele bericht. Guapa is gespecialiseerd in Magento Enterprise.

BabyPlanet introduceert de Cocobelt Limited Edition
De Cocobelt draagriem voor je autostoeltje is een eenvoudige manier om het zware tillen van je babystoeltje makkelijker te maken. BabyPlanet introduceert de nieuwste Limited Edition Cognac. Lees hier het hele bericht.

Baby-Dump verlengt sponsorovereenkomst met twee jaar
Hoofdsponsor Baby-Dump (alles voor je baby) en diverse sponsorpartners hebben overeenstemming met het teammanagement bereikt over verlenging van de lopende overeenkomst. Geweldig nieuws natuurlijk, maar het wordt nog beter! Lees het hele bericht hier.

V&D-merken krijgen nieuwe start onder drie ervaren retail-ondernemers
De curatoren van V&D hebben met Retail Ventures Holding BV finale overeenstemming bereikt over de verkoop van alle merkrechten, domeinnamen en andere intellectuele eigendomsrechten die tot de boedel in het faillissement van V&D behoren. Hiermee is het voortbestaan van een van Nederlands bekendste consumentenmerken zeker gesteld. Financiële details van de transactie worden op dit moment niet bekend gemaakt. Retail Ventures is een samenwerkingsverband van drie bekende retailondernemers en –investeerders, te weten: Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten. Lees hier het hele persbericht.

Hangloose Baby is een boxkleed, speelkleed én hangmat in één
Vijf vaders uit Den Haag (Scheveningen) willen de babymarkt bestormen. Dick, Daniël, Thomas, Lars en Rick bedachten de Hangloose Baby. Een innovatief zwevend boxkleed dat ook een babyhangmat is. Mede gerealiseerd door crowdfunding. Lees hier het hele persbericht.

Bol.com bouwt meest duurzame retail distributiecentrum van Nederland
Bol.com heeft het BREAAM-NL Nieuwbouw & Renovatie Outstanding ontwerpcertificaat ontvangen voor het nieuwe distributiecentrum in Waalwijk, waarvan de bouw in februari jongstleden is gestart. BREEAM is een internationaal keurmerk dat in 77 landen wordt gebruikt. In Nederland wordt het BREEAM-NL keurmerk beheerd door de Dutch Green Building Council en beoordeelt de duurzame prestaties van gebouwen op negen verschillende onderdelen, waaronder energieprestatie, management, gezondheid, transport, water, materialen, afval, landgebruik en ecologie en vervuiling. Lees hier het hele persbericht.

Gimv investeert in Joolz, een snelgroeiend premiummerk voor kinderwagens
Gimv kondigt aan dat het 40% verwerft in het Amsterdamse Joolz. De rest van het bedrijf blijft in handen van oprichter Emile Kuenen en algemeen directeur Stan Vermeulen. Joolz is een uniek, snelgroeiend premiummerk van kinderwagens met een leidinggevende positie in diverse markten. Gimv zal ondersteuning bieden bij zowel de geografische expansie in Europa en daarbuiten, als bij de lancering van nieuwe producten. Lees hier het hele persbericht.

Emile Kuenen wordt rijk met buggy's
Emile Kuenen van Joolz verkoopt kinderwagens voor 1200 euro per stuk en heeft net een flinke investering opgehaald. "Maar ik heb niet zo veel met kinderwagens, ik heb niet eens kinderen. Ik ben eigenlijk per toeval in deze branche gekomen." Lees hier het hele bericht.

Guapa Media gaat samen met 360 E-commerce
Guapa media als Gold Magento e-commerce bureau en 360-ecommerce als Zilver partner van Magento, zullen samen als Guapa hun krachten gaan bundelen om nog meer uit hun expertise te halen. De focus ligt op de technische implementatie voor de bouw en doorontwikkeling van webshops in Magento. Lees hier het hele bericht.

Op het terrein van BabyPlanet in Drachten bouwt de Aldi een compleet nieuwe supermarkt
De gemeente Smallingerland heeft de Aldi geholpen met het zoeken naar een geschikte plek in Oost-Drachten, als dank voor het ‘niet tegenwerken’ van het opknappen van industrieterrein De Haven in 2003. Dat schrijft het college van burgemeester en wethouders in een brief aan de gemeenteraad. De raad vroeg begin februari om meer informatie over de afspraken die met de Aldi zijn gemaakt over de verhuizing van het filiaal van de Noordkade naar het terrein van BabyPlanet aan de Leidijk. Lees hier het hele bericht.

Bugaboo by Diesel Rock Collectie
Met veel enthousiasme lanceren wij de derde en laatste collectie van de driejarige samenwerking met het iconische lifestyle merk Diesel. Na Military en Denim, viert deze collectie de derde pijler van Diesel’s DNA, namelijk Rock. Het resultaat is een onverwacht en uitdagend design dat zeker niet onopgemerkt blijft. Deze special-edition by Diesel komt als een complete Bugaboo Bee³ wagen, een wieg voor de Bugaboo Bee³ en een Bugaboo by Diesel voetenzak. Met een wax-coated stof, lederen look details en rock geïnspireerde studs is deze collectie zowel gewaagd als stijlvol met de herkenbare, rebelse Diesel spirit. Lees hier het hele persbericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen