09 oktober 2023

Bol.com wordt Bol. zonder com

Bol.com neemt afscheid van het laatste gedeelte van de naam. Bijna 25 jaar geleden moest het merk nog duidelijk maken dat het een online winkel was. Dat is nu niet meer nodig.

Bol.com wordt Bol

Bol.com verandert de naam in bol. en vernieuwt de huisstijl met speelsere vormgeving en kleuren, met behoudt van de herkenbare blauw kleur. Deze verandering weerspiegelt het feit dat het bedrijf meer is dan alleen een website en nu ook actief is op sociale media en als app.

Nieuwe huisstijl

Ook de huisstijl krijgt een opfrisbeurt, met meer speelse vormgeving en kleurgebruik. De eerste campagne in de nieuwe stijl is de wonen-campagne die vanaf oktober is te zien. De merkupdate wordt de komende jaren geleidelijk doorgevoerd in alle uitingen. De oude visuele stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op verpakkingen, omdat die niet zomaar worden weggegooid.

"We voelen ons meer bol. 

dan bol.com"

- Boukje Taphoorn, Chief Marketing bij bol.

Bol. zonder com

Boukje Taphoorn, Chief Marketing & Sustainability Officer bij bol: ‘We zijn inmiddels zoveel meer dan een website, ook een app en daarnaast actief op sociale mediakanalen. We voelen ons meer bol. dan bol.com. En belangrijker nog, klanten noemen ons al zo. Het wordt al informeel gebruikt, wij maken het nu officieel.’

Aanpassingen visuele identiteit

Niet alleen de merknaam verandert, ook de visuele stijl is subtiel aangepast. Dit is onder andere terug te zien in meer speelsheid in de typografie, fotografie en een uitbreiding in het kleurgebruik. Het herkenbare blauw van bol. blijft. Klanten zien de nieuwe huisstijl onder ander terug in de app, op de website, in campagnes, op de cadeaukaart en op verpakkingen.

Lees ook: Kruidvat naar 3000 babyproducten met marketplace

Geen opmerkingen:

Een reactie posten