Kruidvat, met ruim 1.250 winkels in Nederland en België, lanceert vandaag Kruidvat Marketplace in Nederland en op termijn in België.
De voordeeldrogist breidt haar assortiment in de babycategorie hiermee in één klap uit van 750 naar zo’n 3000 artikelen. Kruidvat verstevigt hiermee haar positie als omnichannel retailer en wil zo een ‘one-stop-shop’ worden voor jonge ouders.
Babyproducten erg belangrijk
Kruidvat start het aanbod op haar Marketplace met de babycategorie. “Het aanbod babyproducten is enorm belangrijk voor onze klanten, bovendien zijn we hierin in de markt een grote speler”, zegt Roland van den Berg, Online Business Director bij A.S. Watson Health & Beauty Benelux, waar Kruidvat onder valt.
Van zwangerschap tot peuter
“Het is niet voor niks dat meer dan de helft van alle baby’s in ons land Kruidvat-luiers draagt. Zodoende is het een logische stap om onze Marketplace te lanceren met deze categorie. Veel aankomende ouders starten hun zoektocht naar babybenodigdheden online. Met Kruidvat Marketplace maken we het onze klanten nog makkelijker om al hun artikelen voor elke mijlpaal, van zwangerschap tot peuter, op één plaats te vinden.”
Complementair aanbod op Kruidvat marketplace
Om waarde toe te voegen aan het huidige, succesvolle assortiment in de winkels en online is het aanbod op Kruidvat Marketplace complementair. “We kiezen er bewust voor om niet te concurreren met ons huidige assortiment”, vervolgt Van den Berg. “Daar hebben we onze leveranciers ook op geselecteerd.
Aanbod babyspullen van 750 naar 3000 producten
Het nieuwe aanbod vergroot het totale Kruidvat Baby assortiment van 750 naar maar liefst 3000 producten. Denk daarbij aan autostoeltjes, babyfoons, reiswiegjes, buggy’s enzovoort. Allemaal producten die we tot op heden nog niet standaard in ons assortiment aanboden, maar waarvoor jonge ouders nu dus ook bij Kruidvat kunnen shoppen.” Het zal daarbij niet bij de babycategorie blijven, de komende periode wordt Kruidvat Marketplace ook uitgebreid naar andere categorieën.
Select aantal leveranciers
Kruidvat Marketplace onderscheidt zich door een ‘gecureerd’ aanbod. Van den Berg: “We zetten niet de poort open voor iedereen die babyproducten verkoopt, maar we starten met een select aantal leveranciers.
Profiteren van 3 miljoen Kruidvat bezoekers
Deze verkopers profiteren van onze sterke marktpositie en het bereik van onze bijna 3 miljoen online bezoekers per week. Ze committeren zich daarbij aan onze kwaliteitscriteria. Zo zorgen we er samen voor dat Kruidvat Marketplace-klanten de service krijgen die ze van ons gewend zijn. Prijs, kwaliteit én voordeel is en blijft de basis van onze klantbelofte, ook voor Kruidvat Marketplace.”
Lees ook: Overname Prenatal door Mutares
Geen opmerkingen:
Een reactie posten